Info om Havnegata legesenter


1. Generelle opplysninger
2. Visjon
3. Åpningstider
4. Telefon
5. Legenes arbeidsplan
6. Om konsultasjonene


1. GENERELL OPPLYSNINGER

Ved innføring av fastlegeordningen 1.6.01, er Havnegata legesenter a.s. etablert som privat drevet legesenter, mens det tidligere var kommunalt drevet. Legesenteret er organisert som aksjeselskap med legene som aksjonærer.


til toppen


2. VISJON

Havnegata legesenter skal levere helsetjenester av faglig høy standard, samt yte effektiv og personlig service overfor brukere/pasienter.


til toppen


3. ÅPNINGSTIDER

Man-fredag: kl 08.00 - kl 15.30
(Fredag kun øyeblikkelig hjelp kl 08-09 pga. møte)

Laboratoriet åpner kl 8.30 og stenger normalt kl 14. Tilgangen til laboratoriet kan være begrenset under lunsjavvikling kl 11.30 - 12.20.


til toppen


4. TELEFON

Telefon øyeblikkelig hjelp: 77 00 21 25

Telefaks: 77 00 21 21

Telefon til legene: 77 00 21 20 kl. 08.00 - 11.30
(legene ringer tilbake mellom kl 11-12).

Ingen pasienter liker å bli avbrutt i sin samtale med legen av at legen må snakke med en annen pasient i telefonen. Derfor har hver lege avsatt en viss tid på dagen til telefonsamtaler med pasienter. Den enkelte pasient kan ringe til kontoret og be om å bli satt opp på "ringeliste" til den aktuelle legen.
Telefontid er beregnet på relativt korte beskjeder og spørsmål. Dersom du har noe på hjertet som krever tid og vurdering, bør du bestille en vanlig konsultasjon.

Vanskelig å komme fram på telefonen? Prøv andre måter å kontakte oss på : Telefaks 77 00 21 21, e-post: postkasse@havnegata-legesenter.no eller brev: Havnegata 1, 9404 Harstad


til toppen


5. LEGENES TILSTEDEVÆRELSE

Legene vil så langt råd er, prøve å tilby hjelp til pasientene på sin egen liste. Da flere av legene er pålagt kommunale legeoppgaver utenom legesenteret, må vi avlaste for hverandre på legesenteret når noen er borte. Det samme gjelder ved kursfravær og ferier.

Følgende oversikt kan være til hjelp:


Dr. Anne Lise Domaas:

Tilstede hele mandag, hele tirsdag, fredager i like ukenummer. Torsdag på Grytøya 2 dager pr mnd, torsdager ellers tilstede på legesenteret.

Dr. Hans Ivar Heimgard:

Tilstede alle dager.

Dr. Rannveig Løkse:

 

Tilstede alle dager.

 

Dr. Stein Pedersen

 

Tilstede hele tirsdag, hele onsdag, hele torsdag og fredag i ulike ukenummer.

 

Dr. Jan Einar Skålevik

 

Tilstede alle dager unntatt mandag og onsdag før lunsj.

.

Avvik fra dette oppsettet vil skje eks. ved kursfravær og møtevirksomhet. Fastlegepasienter hos en lege som er fraværende, vil bli betjent av de legene som er tilstede.

Om legene og fastlegeordningen/oversikt listestørrelse

til toppen


6. OM KONSULTASJONENE

En vanlig konsultasjon er beregnet å ta inntil 20 min., en øyeblikkelig-hjelp konsultasjon 10-15 min. avhengig av problemstillingen.

Både leger og helsesekretærer vil bestrebe seg på å gjøre avviklingen på legesenteret raskt og effektivt, til de planlagte tider. Alt som skjer i løpet av en arbeidsdag, kan skape uforutsette utfordringer som vil kunne gå ut over denne målsetningen, og forsinkelser vil ofte være uunngåelig.

Til deg som pasient har vi derfor følgende oppfordring:

· vær nøyaktig i beskrivelsen av symptomer og sykdomstegn
· har du flere ting du vil ta opp, si dette ved starten av konsultasjonen
· ved bestilling av resepter, er du sikker på at resepten er utgått? har du brukt alle fornyelser (reiterering)?
· ved bestilling av resepter, sjekk om du også blir fri for andre medisiner de nærmeste dager, og bestill disse samtidig
· kanskje kan våre helsesekretærer hjelpe deg med din problemstilling?
· brev, telefaks eller e-post er også måter å komme i kontakt med oss, i stedet for å vente på en opptatt telefonlinje


Har du tips om hvordan vi kan forbedre oss, eller noe du vil bemerke angående driften, se her.


til toppen

 

Optimised for Microsoft Internet Explorer, 800X600
20&copy03 Kjetil DP